יום שבת, 22 במרץ 2014

יחידה 7 - הקניית מבעי שכנוע ואמצעים רטוריים באמצעות פרסומות

יחידה 7 - הקניית מבעי שכנוע ואמצעים רטוריים באמצעות פרסומות
פרסומת היא פעולה מתוכננת ואמצעי ליצירת קשר ברור עם קהל יעד, והיא פעולת תקשורת בין ארגון מפרסם המעוניין למכור מוצר או רעיון לבין הצרכןפעולה זו נעשית על ידי משרד פרסום. המידע העובר בכלי התקשורת עוזר לצרכן לקבל החלטה בנוגע לכוונתו להשתמש או לא להשתמש במוצר או בשרות שאותו מציעה הפרסומת. הפרסומות מיידעות אותנו למוצר מסוים,משפרת את תדמיתו של היצרן ומגבירה את תהליך מכירת המוצר. הפרסומת היא פומבית ובכך היא מרחיבה את קהל הצרכנים של היצרן,מטרתו העיקרית של סרט הפרסום היא לשכנע את הצרכן לרכוש את המוצר.
לפרסומת ישנם מטרות עיקריות והן: יידוע, שכנוע, איזכור, חיזוק, עמדות והנעה לפעולה וכו'
הפרסומת שבחרתי:מכשיר רדאר למניעת תאונות דרכים




הפעילות ההוראתית:
 קהל היעד- כיתה ז' , תלמידים עם לקות למידה, בבית ספר לחינוך מיוחד.
הצורך הגובר של נהגים בעזרים לנסיעה בטוחה בכביש הביא לפיתוח טכנולוגיות חדשניות המתריעות לנהג בזמן הנהיגה על סכנה קרובה לוודאי של תאונת דרכים. כולנו דואגים לבטיחות אהובנו. כשזה מגיע לנהיגה, אנו חשים שעלינו לספק להם את הביטחון הטוב ביותר. מערכת זו מציעה פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לבטיחות-בדרכים. היא היחידה בעולם, המתקדמת  במניעת תאונות דרכים, עם 6 התרעות להצלת חיים. המערכת סורקת את הכביש בכל עת, מתריעה על סכנות אפשריות בזמן-אמת והופכת את הסביבה שלנו להרבה יותר בטוחה, אמינה וחסכונית.
לצורך המשימה בחרתי להציג בפני התלמידים בפרסומת  שלעיל , אשר קיימים בה אמצעים רטורים שונים: מבעי שכנוע- סופרלטיבים, עדות אישית, שימוש באיום, הרתעה והפחדה, פנייה ישירה לקהל, תיאור מוגזם
בפרסומת שלפנינו משתמשים בהרתעה והפחדה כמבע שכנוע וזה כדי שאנשים עם הסחת דעת ישתמשו במערכת ההתרעה כדי להציל את חייהם.
עדות אישית: אדם שהמערכת הצילה את חייו, מנסה לשכנע אחרים, שמערכת זו אמינה, בטוחה וחסכונית.
שימוש באיום: בפרסומת משתמשים באיום כדי לשכנע אנשים לקנות את המערכת, ומי שלא קונה את המערכת אז הוא יתנגש באוטו שלפניו אם הוא מוסח דעת ולא זהיר .
תיאור מוגזם: " ללא ההתרעה הייתי מתנגש במכונית לפני"
פנייה ישירה לקהל: " המערכת הצילה את חיי, ללא ההתרעה הייתי מתנגש במכונית לפני".

בכיתה הייתי נותנת לתלמידים שלי פרסומות, ומבקשת מהם לנתח אותם,אחר- כך הייתי מלמדת אותם את מבעי השכנוע והאמצעים הרטוריים בפרסומות, ומבקשת מהם לעשות פרסומת שמכילה אמצעים רטוריים".
הייתי גם מקדישה זמן ללמד אותם על ההתרעות של המערכת כי זה מוסיף אוצר מילים לתלמידים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה