יום שלישי, 4 בפברואר 2014

משימה 5 – פעילות יצירת איור ועלילון וניתוח הפעילות


בחרתי בסיפור הרוח והשמש בספר עברית לדרך 4 עמ' 127

 

המטרה: יצירת גירוי באמצעות עלילון/ איורים, כדי שהתלמיד יפיק מידע על הטקסט, ובכך לעזור לו לבטא את רגשותיו, את היצירתיות שבו ואת יכולותיו הייחודיות, יתחבר לנושא הקומיקס מתוך עולמו הפנימי והאישי. בנוסף התלמיד יבחין ויזהה בפרטים ויזואליים משותפים לקבוצת דמויות קומיקס שמפתחים לו את ההבנה.

נושא זה מאוד מתאים לתלמידים עם לקות למידה, הוא מאפשר להם לפרש את הטקסט בצורה יעילה, וזה מאפשר לתלמיד להבין יותר, והוא יכול להשתמש בדמיון שלו כדי להגיע להבנה טובה ולפתח שפה, היות ושהדברים בפי הקומיקס הם בשפה עברית יומיומית פשוטה .ובסוף השיעור מנתחים את התנהגותם של השמש והרוח, ויוצאים במסקנה קשורה בשיעור.

 

 

קשיים צפויים:

1-  הציורים לא יהיו מותאמות לנושא של הטקסט, וזה קורא הרבה.

2-  כל תלמיד יכול לפרש את הציור בצורה אחרת. זה תלוי בהבנת התלמיד ויכולתו לפרש את הקומיקס לפי הדמיון שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה